29 august 2012

Ce produse bio cumparam la acelasi pret cu cele conventionale

Sa consumi numai produse bio probabil cheltuielile lunare se vor dubla daca nu chiar tripla, aceste produse sunt mai bune, mai sanatoase intr-adevar dar unele sunt si putin mai scumpe.Parerea mea ca cel mai indicat ar fi o inlocuire treptata a produselor care sunt cele mai daunatoare organismului si anume zaharul, sucurile, uleiul, semipreparatele, sosurile, sarea, sapunurile si pe unele dintre acestea le putem exclude chiar(semipreparate) sau sucurile de exemplu sa le inlocuim cu apa.Apoi putem inlocui produsele care ne afecteaza pe termen lung si sunt de folosinta indelungata gen creme pt fata, sampoane, machiaj etc, adica prefer sa dau acum putin mai mult pe un produs decat sa am riduri la 40 de ani de parca as avea 50. Zilele trecute cineva mi-a spus uimita ca preturile produselor bio nu sunt asa mari cum se astepta ea, unele sunt chiar mai accesibile decat cele conventionale.Surprinzator da, exista produse care sunt mai accesibile decat produsele conventionale, si putem enumera:
 - primele care imi vin in minte sunt dermocosmeticele, tot spun de dermocosmetice pt ca baietelul meu s-a nascut cu dermatita si am incercat renumitele Mustela care erau fix apa de ploaie dar pretul nu era deloc de neglijat, in general toate dermocosmeticele de copii sunt mai scumpe, gasiti cosmetice bio de copii la preturi mai bune, exemplu Bentley Organic, Weleda. 
 -la fel cremele de fata, o crema buna Avene, Vichy, Galenic costa chiar mai mult decat o crema bio diferenta consta in ingrediente, la primele vei regasi toata chimia din liceu.O alternativa ar fi sa iti prepari singura crema in functie de tipul de ten gasesti uleiuri si unturi naturale pe care le poti combina si sa obtii o crema adecvata pielii si problemii tale, dar pt asta trebuie sa studiezi putin sa stii ce si cum sa combini, personal prefer crema clasica.
 -cremele pt vergeturi sunt destul de scumpe si varianta bio e comparativa ca pret plus ca exista alternativa uleiurilor sau a untului de shea care ajuta foarte mult si se poate folosi si pe perioada sarcinii fara probleme.
-un sampon bun pt scalp cu probleme costa o gramada de bani, exista variante bio mai ieftine Born To Bio si Bentley Organic care sunt 100% naturale. 
-coloranti pt par Henna pe baza de plante, eu nu prea ma pricep recunosc nu m-am vopsit niciodata dar am auzit multe persoane carora le-a picat parul din cauza vopselei de par.
 -detergentii, de exmplu detergentii Ecos au 1,5 L si costa 43 ron iti ajung cam 50 spalari deci in medie 1 Ron o spalare iar cu detergentii obisnuiti cam 1-1.20 ron, mi se pare normal sa alegi varianta bio ma ales ca poti spala fara probleme si rufele bebelusilor.
 -succesul realizarii unei retete este dat de ingrediente iar condimentele fac clar diferenta la un preparat, exemplu vanilia sa adaugi un zahar vanilat conventional la o prajitura si vanilie pudra se vede clar diferenta de aroma. Lista mai poate continua, daca aveti si alte sugestii le adaugam.

Un comentariu:

  1. Foarte interesant articolul. Mi-am cumparat si eu sapun organic de la magazinul online Napati, din gama Bentley Organic. Nu mi se pare scump si zic ca merita pentru ca nu mai are coloranti, chimicale si alte substante daunatoare pielii.

    RăspundețiȘtergere